November och rosor!

November. Vad är det med denna månad? Mörk, kylig, grå, trött. Bara en lång passage för alla i väntan på något bättre, ljusare, roliga, festligare, varmare. Var ute och gick nyss i kylan. Solen sken från en alldeles klar himmel och musiken dunkade i mina öron och jag kände mig väldigt nöjd med tillvaron. Vart tog allt det där mörka, gråa och trista vägen plötsligt? Är det kanske mycket vår inställning som ställer till det för oss denna månad? Varje år blir vi lika trötta och dåsiga denna månad och alltid lika oförberedda på det. Är inte det lite konstigt? Kanske borde vi försöka att vara mer förberedda och gå samman mer för att hitta på saker som gör allt lite lättare så här års. Trevliga små träffar, ljus på bordet i personalrummet eller kanske bara lite mer positiva tillrop då och då. Undrar vad som skulle hända då? Kanske skulle månaden november bli lite enklare…

                                                                                                                      ros

Framför mig på bordet har jag en bukett rosor som jag fick i onsdags av mina föräldrar eftersom det var Elisabet-dagen och jag visst heter det någonstans gömt mellan mina andra två namn. Jag älskar blommor men får det nästan aldrig. Speciellt rosor..mmm… underbara! Måste bli bättre att ge själv, då kanske det smittar av sig! Jag måste bli bättre på att GE överhuvudtaget. Inte bara blommor utan annat som tex. Ord, beröm, kramar, närhet, uppmuntran. Jag tror att ingen kan få för mycket av sådant men det är viktigt att det är ärligt. Annars mister det nog en stor del av sin betydelse. Rosor är som sagt fina och betyder mycket. Den här nedan symboliserar just det jag beskrivit, gemenskap och tillsammans är vi starka!

                                                                   roslogga

Ett svar to “November och rosor!”

  1. Toli Says:

    Trevligt skrivet du tar dej

Kommentera

