Kvinna, mamma, lärare, politiker…partypingla?

dsc001941

Vem är Anna Rosmark? Hur kan hon titulera sig? Hur VILL hon att folk ska se på henne? Ja, den frågan har jag funderat mycket över. Vad är det som gör att man sätter stämplar på folk? För det gör alla på alla, det är jag helt övertygad om. Ganska snabbt när man lär känna en person så bildar man sig en bild i huvudet om den personen och sedan kan det många gånger vara ganska svårt att ändra den bilden. Tyvärr….

Jag har i två månader funderat på detta. Hur ska jag göra för att få personer runt omkring mig att se på mig på ett nytt sätt? För det vill jag att dom ska, eller kanske inte alla och inte helt annorlunda. Människors förväntningar har nog, i många fall, gjort mig till den person jag är idag. Det finns väl saker med mig som jag är stolt över och inte vill ändra men sedan finns det en prestationsinriktad sida som många gånger har gått över styr och som snart har kört mig över kanten till ingenstans…

Kvinna är jag och mycket glad över det. Att vara kvinna är kul och man får klä sig i snygga och sexiga klänningar. Mamma är jag och mycket stolt över det. Mina barn är sötast och snällast i he-ela världen och detta pga av mig (bl.a). Lärare är jag…Tyvärr vet jag inte just nu om det är det bästa för mig. Skulle vilja jobba med annat eller kanske ändra rikting inom mitt yrke. Politiker är jag och älskar det och tycker att jag är bra på att ha visioner och att trigga folk…he he. Sedan har jag, efter en blöt kväll i Stockholm, insett att jag är en partypingla också. Eller det har jag väl egentligen haft en ganska stor aning om i rätt många år men försökt förtränga den sidan hos mig pga av de andra Anna-sidorna. Det är kul att prata med folk och det är väldigt kul att dansa. Jag tror att jag måste bejaka den sidan ett tag. Kan inte vara dumt att göra saker som är kul, även om man är kvinna, mamma, lärare och politiker😉

Kommentera

