Politik eller fest, det är frågan!

Sitter och funderar på vad jag ska skriva? Skulle vilja skriva ett riktigt politisk inlägg för jag känner att jag har så mycket smart som ligger där inne och bubblar.  Mycket som händer i Örebro, massa saker som majoriteten (m+fp+c+kd+mp) tycker är jättesmart. Som att bytta stenar på gågatan, eller byta ut alla gamla Lindar mot Körsbärsträd…. Knäppskallar!

Nej, trist. Jag skriver om min helg istället, roligare.  I torsdags var jag på Conventum. Fest för alla som jobbar ideelt i kommunen som ordnades av oss politiker i Programnämnd Social Välfärd. Väldigt proffsigt och välorganiserat får man allt säga, för att komma från majoriteten..ha ha.

Så här var jag klädd  dsc00211Ville se mer proper och elegant ut på en sådan tillställning. Vet inte om jag lyckades…

På fredagen hade vi middag hemma med några vänner. Mycket trevligt! God mat tillagad av en viss bloggare och en massa vin (inte tillagad av samma bloggare, kanske av någon annan…) och sedan utgång på Frimis. Har väl aldrig sett så mycket folk där! Kö ner till bron nästan. Inte klokt men vi kom in till slut till jättebra musik och en massa trevligt folk. Tänker inte visa mina super-party-kläder fäör de är alldeles för heta för denna blogg men en litet aning om på vilket hett partyhumör jag var på kan man se här .dsc00226

Idag är det lördag. Inge party ikväll. Sitter hemma med min lilla fantastiska leksak i knät. Två barn sover. En man ute på frimis…han vill visst också känna pulsen. Förstår honom och jag tycker att det är skönt att sitta här ensam även om jag inte är så ensam utan har kompisar i min lilla leksak… God natt för denna gång.

Kommentera

