Relationer, relationer och åter relationer!

img_475dcc5bc3b9d12
Livet är inte enkelt, definitivt inte om man heter Anna Rosmark och är så komplicerad som jag. Tänk om jag bara kunde lära mig att stoppa undan saker och inte göra en så stor sak av ALLT! Tänk om jag, åtminstone ibland, kunde tänka att saker inte alltid är som dom först verkar och vänta ett ögonblick. Kanske andas mer än en gång. Kanske tänka på något annat en stund. Andas igen. Prata med andra saker en stund. Och sen, efter den där långa pausen, fundera på det som upprört mig och då kanske se det med andra ögon (hur man nu gör det när det fortfarande är samma ögon som sitter där i skallen!) och kanske med en annan infallsvinkel.

Det har hänt ett fåtal gånger den sista tiden att jag faktiskt gjort så. Då har resultatet blivit bra, mycket bättre än det blivit de andra gångerna. Resultatet har blivit mer genomtänkt och mer bestående. Vet inte dock om dessa beslut har känts bara rätt. Lite har det nog känts som att jag fått ett resultat som inte är Anna Rosmark. Ett resultat som inte är jag och som inte alltid känns riktigt bra. Hur kan det komma sig? Frågan är vad som egentligen är viktigt att ta hänsyn till för att man ska må bra och ha ett bra liv? Klart jag lärt mig att jag måste passa min tunga mer och inte prata om saker som kan såra andra men jag får inte helt glömma bort mig själv.

Jag måste nog till viss del hålla fast vid min personlighet och framförallt de egenskaper i min personlighet som jag gillar och är stolt över. Jag är en hetlevrad person med många åsikter. Jag gillar verkligen inte när männsiskor inte står upp för saker utan gör saker bara för att ”man ska” eller av princip. Det finns många saker som visar att världen skulle vara en bättre plats om fler följde sitt hjärta och inte bara gjorde saker för at de förväntades av dem och av rädsla för att inte passa in.

Sosse som jag är så vill jag så klart ha demokrati och gemenskap. Jag tycker det är viktigt att man hjälps åt och inte bara kör sitt eget race men det behöver inte betyda att man inte kan vara känslosam och säga vad man tycker. Tror jag!

Kommentera

