Svammel!

Hade ett väldigt intressant chat-samtal med min kära vän Alesia igår kväll, kunde knappt stänga av (som vanligt…)
Jag börjar inse att det jag har tänkt med min blogg, vara seriös och skriva analyserande och intressanta små debattartiklar, inte är BARA det som gör en bra blogg. Nej, det måste finnas en hel del svammel och trams vilket på ett sätt gör mig glad för det är ju sådant jag, som kvinna, morsa, pratkvarn, tjatkärring egentligen är allra bäst på. Inte bara att vara superseriös och klok. Nej nu ska detta smarta, kloka och viktiga varvas med skojiga och tramsiga fjantinlägg! Ska bli kul. Får se om jag klarar av det eller om jag får en massa skäll och slutar.

Hur som helst så sitter jag nu vid matbordet och har letat efter någon rolig nyhet som jag kan länka mitt inlägg till men det är inte helt enkelt rent tekniskt..hmm…ska gå i bloggskola har jag bestämt. Hos en proffsbloggare, dvs Alesia my powerfriend and idol! Ha ha! Hon ska lära mig vilka verktyg jag kan ta till för att få folk att lyssna. Det tycker jag låter dö-spännande. Länka till tidningsartiklar verkar klokt, eller andra bloggar. Jag tycker att det är SÅ kul att skriva så detta ska givetvis utvecklas. Inte för att det är en tävling (vilket jag tror att många tror) utanför att jag vill påverka och få fler att engagera sig i saker överhuvudtaget. Det är för dåligt med engagemang…
Nu ska jag äta frukost. Jag är hemma med en hemsk förkylning och tänker kurera mig de två sista dagarna innan jullovet. Jag HATAR att vara sjuk, blir såååå himla dålig så ni anar inte. Blogga ska jag nog orka med dock.

Slutligen, detta är en idolbild som jag vill dela med mig. Se och njut av en super-power-proffsbloggande Alesia!
n585755263_23333

Kommentera

