Finansministern Anders!

I morgonens Svd ser vi en sammanställning av att opinonionsundersökningar visar att svensken har stort förtroende för att Anders Borg ska ta oss ur den ekonomiska krisen.

till_vardags_254714b1 Detta kan jag förstå, han är en glad, duktig och öppen person som inte räds att säga sina åsikter eller förklara varför han gör som han gör. Många var nog ganska skeptiska till en man med hårtoffs men även jag som sosse måste ge honom eloge för att han faktiskt framstår som väldigt påläst och duktig.

Det jag farcineras av är dock att undersökningen visar att de som har mest förtroende för att Anders Borg ska ta oss ur krisen är svenskar över 65. Det kan jag inte förstå. Har de redan glömt? Har de glömt hur den nya skattepolitiken slog mot alla pensionärer? Har de glömt att det faktiskt är Anders Borg som sett till att de betalar högre skatt än de som arbetar? Konstigt….

4 svar to “Finansministern Anders!”

  1. Jonas Sahlin Says:

    Hur menar du att politiken slog mot pensionärerna. Fick de höjd skatt? Det har inte jag hört.
    Sen är ju inte det riktigt kopplat till förtroende. Är man pensionär så kan man ju vara jättebesviken över att man inte fick sänkt skatt men ändå ha stort förtroende för Borg som krislösare.

  2. Anna Rosmark Says:

    Jag skrev inte att pensionärerna fick höjd skatt, jag skrev att de betalar högre skatt än de som arbetar vilket kan verkar lite konstigt i mina ögon. Varför fick inte de del av den kakan som ALLA skulle få när Alliansen gick ut och lurade till sig röster innan valet? Det verkar pensionärerna ha glömt vilket förvånar mig.

  3. Jonas Sahlin Says:

    Nej, du skrev inte att pensionärerna fick höjd skatt. Du skrev att den nya skattepolitiken slog mot pensionärerna. Hur kan ett oförändrat läge vara ett slag? Fick pensionärerna det sämre?
    Menar du att alliansen innan valet sa att alla skulle ”få” lika mycket av ”kakan” samtidigt? Det missade jag också. Jag har för mig att vi gick till val på fler i arbete. Min poäng är att de behöver inte alls har glömt något. Det kanske tom är en del som inser att om man med riktade skattesänkningar kan få fler i arbete så gynnar det även pensionärerna.

  4. Anna Rosmark Says:

    Mmm…mycket snack från en nickedocka..förlåt FOLKPARTIST!😉
    Alla skulle få en tusenlapp mer i plånboken sas det. Vi fick det, alltid kul att få mer pengar, men behövde vi det? Som Socialnämndspolitiker så ser jag alldeles för mycket för att vara glad för de extra pengarna. Se skattepengarna kunde hamnat där det verkligen behövdes…
    Och hur går det med jobben? Jättebra, eller??? Hoppas ni inte stoppar huvudet i sanden nu när en stor del av befolkningen mister sina jobb!

Kommentera

