Obama 2

Ännu en artikel i DN om det stora stödet för USA nästa president. Bara att vara glad och säga grattis! Den stora massan tror och hoppas.

Jag tillhör utan några tvivel den massan och tänker inte falla in bland de som säger att ”bara han klarar pressen” eller ”han har alldeles för mycket att leva upp till”. Som den sanna optimist jag är så tänker jag tro på Barack Obama. För USA och för världen.

obama1

– I denna anda vill jag leda min administration under det nya året. Om det amerikanska folket sluter sig samman och trycker axeln mot historiens hjul, så vet jag att vi kan sätta vårt folk i arbete igen och styra vårt land i en ny riktning, sade den tillträdande presidenten.

Jag tror att Obama skulle vara en socialdemokrat om han bodde i Sverige. roslogga2

Kommentera

