Livet!

150px-emblem-favorites_svgOm en stund ska ska sätta mig i bilen för att åka till Uppsala och hälsa på en av mina bästa vänner. Som ligger på Akademiska sjukhuset…

Vad många gånger man tar livet för givet. Säkert varje dag. Genom att korsa en gata utan att se sig för, genom att köra bil även fast man är jättetrött, genom att motionera för lite etc etc. Sällan tänker vi på att livet är en komplicerad process som kommer till genom att en massa små, små celler ska fungera, arbeta tillsammans i en oändlig kedja. Tänk att det i de allra flesta fall fungerar?

När en kär vän plötsligt blir allvarligt sjuk (vilket aldrig hänt mig tidigare) så ställs allt detta på sin spets. Man funderar över saker. När pratade jag med henne senast ordentligt? När LYSSNADE jag på henne senast? När gav jag henne en kram? När gjorde jag något som betydde något för henne senast? Har jag sagt hur mycket hon betyder för mig?

Idag ska jag åka till Akademiska sjukhuset i Uppsala och vara med min vän. Min underbara vän som jag den sista tiden gett ALLDELES för lite uppmärksamhet. Ska bli ändring på det nu. Vill börja bry mig mer och jag startar idag!

1299471

Kommentera

