Djur!!!

Läser morgonens rapportering från Gaza i DN och SvD. Själv har jag inte följt detta så mycket som jag borde, kanske pga att det känns så hemst. Detta skäms jag för…

Jag skäms inte för att jag tycker det är hemskt utan mer för att jag känner en viss skyldighet att stötta alla civila i både Gaza och Israel på det sätt jag kan. Kanske inte finns så många sätt men att göra sin röst hörd är ett sätt.

Idag har SSU en demontrations i Stockholm.

Information om evenemang Värd: Stockholms SSU-distrikt (Stan)
Kategori: Ideellt – Demonstration
Nätverk: Global
Tid och plats Datum: den 7 januari 2009
Tid: 13:00 – 14:00
Plats: Utanför Israels ambassad
Gatuadress: Storgatan 31
Stad/ort: Stockholm, Sweden

På lördag har SSU en liknande demonstration i Örebro och jag vet att många av detta slag, genom olika organisationer, genomförs runt om i landet.

Det israeliska krigskabinettet diskuterar under onsdagen huruvida armén ska få order att storma Gazaremsans stadskärnor — en planerad kulmen på Israels offensiv, uppger politiska källor. Hittills har militären stannat i utkanten av staden Gaza och andra stora tätorter.

När jag läser ovanstående i DN så vet jag inte vad man tillåts tänka. Känns som att jag bara vill skrika ut och fråga om dom är djur!

Medan civilbefolkningen i Gaza lider under de israeliska anfallen har Hamas högsta ledning gått under jorden.

Eller, efter att ha läst i SVD, att Hamas är fegisar och inte står för den position som de satt sig i genom att bli valda som ledare och sedan gömma sig när det väl blir kris?

Men detta ska man kanske inte säga? Vågar man säga sådant och ännu mer ilskna och primitiva tankar som rör sig i huvudet. Får man säga så högt? Kanske får man det i detta läge…

6 svar to “Djur!!!”

  1. Will Says:

    När jag läser ovanstående i DN så vet jag inte vad man tillåts tänka. Känns som att jag bara vill skrika ut och fråga om dom är djur!

    Skrikd u bara..
    Under de senaste åren har mellan 6000-10000 hemgjorda rakter träffat Israel. Raketer med en träffsäkerhet likt en fyrverkeripjäs dvs de träffar varsomhelst. Et äkta terrorvapen m a o.
    Ingen vet när eller var de kommer.
    Själv skulle Du som boende i målområdet Israel naturligtvis ta på dig godhetskappan och sitta och vänta på nästa raket?? Och inget göra?
    Ta och läs Hams program! Gör det NU!
    Som en av de första punkterna står att judarna ska utrotas, inte ”Israel”, utan ”Judarna” dvs ALLA judar var de än må finnas!
    Och sådana ”grupper” ska man ”förhandla” med?
    Nej jag tycker inte synd om ”palestinierna”, inte för fem öre. Tycker bara synd om de som drabbas pga en samling extrema islamister kärringaktigt gömmer sig bland civila. En ”hedersgrej” kanske? Att bli martyr, även om det är ofrivilligt lär ju vara fiiint i de kretsarna?

  2. Errol Says:

    Till Will
    Hur många USA-gjorda raketer och granater har träffat Gaza under samma tid och tiden innan?
    Och förhandla, med den här israeliske bosättaren kanske, honom tycker du kanske synd om:
    http://www.evtv1.com/player.aspx?itemnum=6595

  3. Josef Boberg Says:

    Lite om den egentliga bakgrunden till faenstyget😈 finns här

  4. Christine Says:

    Nej, Hamas ledning är inte djur. Varför skulle de vara det, bara för att de inte befinner sig i krigszonen? Inte sätter Livni eller Olmert på sig stridsuniformen och åker ut på fältet heller. De gömmer sig också tryggt i Jerusalem eller någon europeisk alternativt amerikansk stad…

    Hamas ledning gömmer sig inte från sina väljare, de gömmer sig från sionisterna som gör allt för att döda dem. Jag tycker att de tar sitt ansvar genom att hålla sig undan kulorna som skulle lämna Hamas utan ledning. Dessutom, det pratas ju så mycket om hur fundamentalistiska dessa muslimer är. Är det så, så är dem inte rädda för att dö, för de vet att livet som väntar dem efter detta är så mycket bättre än fängelset Gaza…

  5. tofy Says:

    Varför får jag inte se alla stympade judar som Hamas hemgjorda raketer har åsamkat, utan bara alla stackars Gaza bor?
    Är det inte lite ensidig information som massmedia visar?
    Det får mej att tänka på min gamla arbetskamrat Klasse som sa att vart 30 år uppfinner vi hjulet igen (ser en viss likhet med 2 världskriget början)
    Läste Wills inlägg!!!!!

  6. Will Says:

    Rekommenderar http://www.ilyameyer.com/

Kommentera

