Att tala och att ta emot.

Att man i riksdagens talarstol måste tala på ett klokt och riktigt sätt är säkert något som alla politiker som kommit så långt vet. Säkert vet Astudillo det mycket väl. Att man även måste vara beredd att ta hårda ord och bemöta dem vet säkert Littorin lika väl.

Jag har varit med en kort tid inom politiken och enbart på kommunal nivå. Många gånger ifrågasätter jag saker, dels för att jag är nyfiken men även för att jag inte anser att någon tar upp det som behövs diskuteras. Detta ses inte alltid med blida ögon och jag har vid flera tillfällen fått hårda ord tillbaka för det. Är man en person som är rak och ärlig i sin personlighet så måste man nog förvänta sig samma sak tillbaka. Självklart kanske man inte ska säga saker som är rent personligt elakt men vad jag har sett av Astudillos ”angrepp” av Littorin så var kanske inte det så otroligt personligt…

Astudillo kanske är något som sossarna behöver. Sossarna har en tradition av att inte sticka ut för mycket, varken i det man säger, hur man ser ut eller hur man bedriver olika tillställningar. Kanske måste Socialdemokraterna av idag, vilka jag själv tillhör,titta på hur många i befolkningen faktiskt ser ut och hur de är lärda från skolan och omvärlden att inte stå tillbaka utan att säga och visa sin mening. Kanske lockar sossarna då fler väljare även från dessa frispråkiga invånare istället för att få dem att känna större tillhörighet i andra partier.

Läs även i Aftonbladet.

2 svar to “Att tala och att ta emot.”

  1. Aron Says:

    Jag tycker denna artikel förklarar rätt bra vad som hände i fredags

    http://www.svenskbladet.se/politik/index.php?alias=littorin_vill_inte_vara_med_och_leka_langre.html

  2. Blogs of the Day: Svenska « ATer: Criação de Sites Empresa (5511) 2527-3032. Sites Dinâmicos! Says:

    […] Att tala och att ta emot. Att man i riksdagens talarstol måste tala på ett klokt och riktigt sätt är säkert något som alla politiker som […] […]

Kommentera

