Livet enkelt?

pict3897
Livet är inte enkelt. Den som säger det måste leva i en drömvärld. Kanske är det enkelt ibland, lite så där då och då. Kanske en solig dag på segelbåten, vinden rufsar håret, barnen sitter med benen utanför mantåget, vågorna skvalpar… Ja, då skulle jag nog kunna säga att livet är enkelt.

n758774448_606626_6204Eller i somras när jag var på Landsort där jag bara inte gjorde någonting mer än att njuta av skärgården. Jag träffade en ny vän som kom mig väldigt nära. Då kändes livet väldigt lätt och behagligt.

Eller när ett av barnen kommer springande när jag hämtar det på dagis och ropar ”Mamma, mamma! Det var MIN mamma som kom!” Då känns livet också ganska behagligt.

Tyvärr är det inte så att livet enbart innehåller dessa trevliga, sköna och behagliga stunder. Till och från så händer det saker som man helst skulle slippa. En sådan sak är jag mitt uppe i nu och det känns inte alls som en sak jag inte skulle kunna vara utan. Ändå har jag satt mig i situationen helt på egen hand.

Frågan är dock om de där trevliga stunderna skulle vara så trevliga om de hände dagligen. Hände de trevliga sakerna dagligen så kanske det skulle bli som med pengar. Man mättar magen efter matsäcken…hmm..om man nu kan jämföra på det sättet..🙂

Kommentera

