Love hurts!

Anna Rosmark, (fyrbarnsmamman/kvinnan/arbetsmyran/entreprenören/mansslukerskan), är ganska ofta väldigt uppe i varv och intensiv. Inte bara ibland utan mestadels.

Jag har en drivkraft och ett energiflöde som jag gärna sprider runt omkring mig men även en svårighet att se när det räcker, när det är nog, när människor runt omkring mig inte vill mer.

Många gånger blir mina medmänniskor glada, positiva, energiska av min närvaro men även uttömda, trötta, fångade och beroende av mig.

Min energi och drivkraft har lett mig framåt i livet på ett otroligt intensivt och intressant sätt vilket har gett mig många bra saker, men även mindra bra saker.
Jag har satt mig i situationer som varit svåra att ta sig ur, jag har sårat människor och jag har själv varit nära utmattning flera tillfällen.

Igår när jag satt i bilen så hörde jag en gammal ballad på en rockstation på radio. En fantastiskt bra låt och bara efter någon minut så kände jag hur min puls hade gått ner och hur jag plötsligt hade lättat markant på gaspedalen.

Det kändes skönt och jag kände det som att jag var i ett tillstånd av vila.

När jag kom hem så mindes jag denna känsla och såg till att jag imorse hade mobilen fullmatad med lugna, rogivande, powerballader.

Det kändes utmärkt! Min puls var låg ända tills jag kom in på mitt kontor, trots att jag hade haft en dust med äldsta dottern innan jag åkte hemifrån.
Bilen drog säkert mycket mindre bensin än vanligt så denna morgon slog jag många flugor i en smäll😉

Ett svar to “Love hurts!”

  1. Snabba slutsatser och privatiseringsiverns « Ett hjärta RÖTT Says:

    […] Bloggtips; Smärtbloggen, Underdogblogg, Hellre upplyst än nedsläckt om kulturlivet i stockholm, Annas Rosblogg – love hurts!, In your face om bonusar, Kaj Raving om […]

Kommentera

