Gott och blandat.

Jag sitter och funderar på vad jag ska skriva, känns som om det är en evighet sedan sist och att jag börjar ligga av mig…

Läser om Earth Hour och att Sidney är först ut med att släcka ned. Ser ett par jämförande bilder men blir knappast imponerad. Titta själva. Man får väl dock bidra med sitt lilla ikväll och hoppas att detta inte räknas som ett seriöst sätt att spara energi utan mer att statuera ett gott exempel.

Sedan måste jag ju bara titta runt lite på vem som vann Lets dance. Givetvis MÅSTE alla tidningar ha en massa åsikter om ifall rätt tävlande vann. Så är det alltid, så måste det kanske få vara. Laila gjorde visst fel som var med från början. Starkemannen Samuelsson blev allas gullegris. Sedan om han vann pga att TV-tittarna sa sitt betyder inte så mycket. Måste skrivas om i alla fall. Även fast alla redan vet att rätt kille vann. Annars hade ju tittarna (läsarna) röstat annorlunda…

Jag måste avsluta denna post med den artikel som jag fastnat för mest idag. Aftonbladet skriver om att separerade föräldrar som har sina barn varannan vecka är de stora vinnarna i det stress-träsk som vi lever i idag. Hmm…mycket intressant och detta måste jag blogga mer om vid ett senare tillfälle. Jag, heltidsarbetande fyrbarnsmamma som snart separerat för andra gången…
Men mer om detta lite senare.

Kommentera

