KÄRLEK!

Livet tar ibland vägar som man inte sett komma. Det kanske händer en plötslig sak, död, olycka, lottervinst, vänskap, kärlek… Jag är en sådan person som anser mig ha kontroll över mig själv, mitt liv, mitt jobb, mina barn. Hur ska något oförutsätt kunna hända?

Olyckor kan man inte förhindra, kunde man det så skulle det ju aldrig i princip finnas några vilket det gör. Kanske utsätter jag mig för väldigt lite eftersom jag haft turen att aldrig varit utsatt för något riktigt tragiskt. Fast bara DET känns nästan lite tragiskt…

För vad handlar livet om? Vad är liksom meningen med livet? Ska man vara en god människa och leva så bra anpassat som möjligt? Eller ska man göra så mycket som möjligt innan man dör?

Om jag tittar på mitt liv så kan jag kanske inte påstå att jag INTE utsatt mig för saker dock. Jag har inte rest en massa men jag har tågat på i ett tempo som kanske inte alla gör. Jag har utsatt mig för massor genom att inte tänka efter före. Att jag står här relativt stark och med hälsan i behåll är nog en väldans tur…

Snart flyttar jag till ett nytt ställe. Det får symbolisera slutet på ett kapitel i mitt liv som varit fyllt av ömhet, vänskap och skratt. Ibland räcker dock inte det. Inte för mig eftersom kapitlet även varit fyllt med saknad, stress och otillräcklighet…

Nu börjar snart ett nytt kapitel och jag har ingen aning om vad detta kapitel kommer innehålla. Även om vissa bitar har börjat klarna mer och mer. Kärlek ska finnas. Kärlek ska finnas som en stor bit eftersom detta är något som saknats i mitt liv. Eller egentligen kanske inte saknats, utan bara inte funnits hos mig. Kanske har det funnits men jag har inte kunnat läsa ut det…

Nu ska det bli många OPLANERADE saker och mycket spontanitet. Mycket kärlek och känslor eftersom det väldigt tydligt har saknats…

ros

7 svar to “KÄRLEK!”

  1. Politikens yta, innehåll och dödssynder « Ett hjärta RÖTT Says:

    […] bloggat; Radar om vad som är normalt, Annas Rosblogg om kärlek, Alliansfritt Sverige om jobbcoacher, Lasses blogg om ärliga politiker, Motvallsbloggen […]

  2. Rickard Says:

    Ja vad handlar livet om..har du kommit på det..skulle vara väldigt spännande att höra i så fall..Blaite

  3. Anna Rosmark Says:

    Kan informera dig den dagen jag hittat svaret😉

  4. Rickard Says:

    Okej låter tryggt..

  5. kurt Says:

    vad menar du?

  6. Anna Rosmark Says:

    Vem frågar du och exakt vad är det du undrar?

  7. Susanne Andersson Says:

    Man behöver inte utsätta sig för saker för att bli drabbad av något riktigt tragiskt. Helt plötsligt händer det! Mitt i livet när man minst anar det. Tur/otur…så ser inte jag på det…mer orättvist.

Kommentera

