Nedräkning.

rösta
Jag tittade in på min blogg och skämdes enormt för att jag nästan helt slutat skriva. Varför kan jag inte riktigt svara på. Dagarna bara rinner iväg och för varje dag jag inte skriver så blir det tyngre att skriva.

Men jag vill skriva. Jag vill göra min röst hörd och visa vad jag tycker och tänker. Hur bra det går på jobbet och hur stimulerad jag blir av det. Att jag kommit i ordning i min lägenhet ganska bra. Hur gärna jag vill komma igång med politiken igen och hur mycket jag ser fram emot Almedalsveckan.

På söndag är det val. Ett val som är viktigt och som faktisk ganska många verkar rösta i. Många har förtidsröstat men det har inte jag. Enbart av den enkla anledningen att jag gillar själva proseduren att gå till röstlokalen. Jag tycker att det känns högtidligt och att man känns viktig och speciell. Att just MIN röst är viktig och det känns så tydligt på valdagen när man står där bland många andra. Mitt namn blir avbockat, jag går bakom skärmen, tittar noga att jag inte av misstag tagit fel lapp och så kanske jag kryssar vid ett namn.

På söndag ska jag kryssa för Åsa Westlund. En av de få jag lyssnat på live och det hon brinner för känns vikitigt och i tiden. Måste dock medge att inte ens jag, som relativt aktiv inom partipolitiken, vet så mycket om de sossar som finns på listan. Detta är ett svårt val mycket pga att det är så långt fran medborgarnas verklighet. Alltså långt till Bryssel. För egentligen är det inte så långt ifrån medborgarnas vardag utan påverkar väldigt nära.

Varför har vi inte fått alla att förstå detta? Många röstar dock och det blir spännande att se hur stor procenten blir.

Kommentera

