Tankar…

DSC00008När man ska göra förändringar i sitt liv så måste de vara genomtänkta, kanske mest när man har har barn eller andra relationer som kan påverkas av besluten man fattar. Jag har gjort många mindre genomtänkta val i livet tyvärr. Därför sitter jag där jag nu gör…

Nu står jag inför ytterligare ett val, ett val som jag egentligen inte vill göra nu men känner att jag måste.
Varför måste jag då det? Ja, för att alldeles för mycket tankar och energi går åt till detta val och allt mitt sunda förnuft säger mig att jag måste ta ett beslut. Beslutet kan bara bli ett eftersom personen det handlar om troligtvis aldrig kommer förstå mig på det sätt som behövs och för att denna relation inte alls tar fram de bästa i mig, snarare tvärtom…

Vet inte varför jag skriver detta i min offentliga blogg. Kanske vill jag sätta det på pränt för min egen skull, för att jag ska lyckas stå för det jag tror på. För det kommer bli svårt…Svårt att bryta något som på ett sätt känns så bra. Som en matchning made in heaven….

Kommentera

