Gotland – here we come!

Lugn morgon. Solen skiner och jag känner värmen in genom persiennerna. Nu ska jag och Lena strax sätta oss i bilen och styra kosan mot Nynäshamn. Färjan går 11,05. Ska bli sååå kul!

NA tänker visst visa mig intresse. Vad ska jag göra i Almedalen och varför åker jag dit? Ja… Det kan man ju kanske fråga sig. Eller så behöver man inte det. Alla som känner mig vet att jag har ett brinnande intresse för politik. Jag älskar att engagera mig och förändra och samhällsfrågor är alltid aktuellt.

I Almedalen/Visby ska jag framförallt nätverka men även lära mig en massa nya saker. Vet ej, men men över 1000 evanemang så kan jag knappast misslyckas. Socialfrågor kommer givetvis prioriteras först som den socialnämndspolitiker jag är men även skolfrågor är för mig intressant. Dels för att jag är en skolmänniska men även för att skolan har så mycket med den sociala välfärden att göra.

Och så har vi ju magister Björklund som kommer vara där och prata om Folkpartiet och deras FANTASTISKA skolpolitik. Måste ju se irl om det då låter lika befängt som på TV eller om det är något jag missat😉

4 svar to “Gotland – here we come!”

  1. Thure Jadestig Says:

    Under Palmes tid var därstädes- de senaste åren avstått- ångrar mig i år lit att den inte var inplanerad. Ha det trevligt-gemenskapen är demokratins grundpelare.

  2. zoot Says:

    Lyftet beror ju bara på att de flesta är lika okunniga om pedagogik som Björklund! Han störtar skolan tillbaka till en otidsenlig position som inte funkar om vi vill ha självständigt tänkande problemlösande individer. Suck! Jag tror att de som håller med herr B är lite rädda för ungdomar och tycker att de gott kan klämmas åt lite.

  3. Anna Rosmark Says:

    Tack Zoot! Håller med dig till fullo!

  4. zoot Says:

    Tack själv, jag ser nu (pga att du nämner NA, vilket jag märkligt nog missade först) att du är något så när ”lokal” för mig från norra länsdelen. Skönt att någon skolpolitiskt engagerad inte faller in i Björklundstrallen. Jag tycker att socialdemokraterna tyvärr har gjort det aldeles för mycket, men det är kanske jag som läser för mycket DN… Där ser man ju aldrig något annat än B och hans lilla korståg.
    Jag försökte resonera lite med en moderatkvinna som kommenterat samma artikel på: http://norah4you.wordpress.com/2009/06/28/barnen-ar-var-framtid/
    Men hon släppte inte in min (inte otrevliga) kommentar till hennes ”kom tillbaka när du närmar dig 50år”-härskarteknik. Jag är nämligen någotsånär nära 50 och är också, likt henne, släkt och bekant med flera pedagoger och lärarutbildare vilka inte tycker hrB är killen för dagen🙂
    Nåja, jag blajar, är för trött i den härliga värmen. Jag får väl hålla utkik i bladet om det blir något från gutarnas ö.

Kommentera

