Vänsterpartiet!

Första ordförandetalet i Almedalen 2009 är avklarat. Lars Ohly talade med stark och bestämd röst så det ekade över parken och massor av intresserade besökare tittade och lyssnade när han talade om den lilla människan som Fredriks regering har glömt bort.

Han talade om att vi måste sluta upp för att få bort denna hänsynslösa och tysta regering som inte står upp för den politik som de genomför och inte heller kommer med några svar. Vi måste sluta upp och vi måste göra det med en ny och slagkraftig politik som hjälper istället för stjälper och som ger människor tro istället för uppgivenhet.

Jag måste säga att även om jag inte är vänsterpartist så kändes Lars som en riktig klippa som jag gärna skulle luta mig emot när det blåser. Det är annat än vad jag kan säga om borgarbracket… Blir dock väldigt spännande att se vad magister Björklund går för imorgon då Folkpartiet visar upp sig i hela sin..hmm..kaxighet!

Nu lite vin, party och minglande!

2 svar to “Vänsterpartiet!”

  1. lasse Says:

    Jag får mardrömmar när jag tänker mig Ohly som
    en framtida finansminister i en röd/grön regering.
    Ohly som för bara ett år sedan kallade sig kommunist.

    Stackars Sverige

    Lasse

  2. Anna Rosmark Says:

    Hmm…tror att väldigt många tycker lika synd om Sverige med Anders Borg.

Kommentera

