Centerpartiet

Tänk vad intressant att lyssna på ett tal som när man sedan går därifrån inte minns knappt något av vad hon sagt? Tyvärr så pratar jag i detta fall om Maud Olofsson som jag faktiskt egentligen på ett sätt gillar men i detta fall inte förstår mig på.

Faktiskt undrar jag varför hennes prat om jämställdhet inte får mer genomslagskraft? Detta är ett jättebra tillfälle att verkligen trycka på detta superviktiga ämne som måste lyftas upp mer och på ett mycket, mycket mer effektivt sätt.
Varför klarar inte Maud detta? Varför kan inte hon, som har kämpat för detta så mycket, lyfta detta på ett mer tydligt sätt?

Tacka vet jag Gudrun, min feministkämpe, som på ett mycket tydligt sätt kan övertala vem som helst att feminism är den enda vägen att gå och det enda sättet att agera på.

Kommentera

