Skitsnack!

Funderar på vad det är som gör att jantelagen har ett så otroligt starkt fäste bland människor. Ingen får vara bäst, ingen får lyckas på riktigt och ingen får vara riktigt stolt över något.
Inte heller går det som politiker att faktiskt ibland inse att man kanske tycker lika även över partigränserna. Visst, kanske händer det till och från att politiker SÄGER att de självklart tycker lika i en fråga. JA – alla människor är lika värda. NEJ – man får inte slåss eller mobbas.
Ibland känns det dock som att väldigt mycket inte går ut på att locka nya medlemmar TILL sitt parti utan att locka medlemmar BORT från andra partier. Jag personligen tycker att detta är väldigt synd eftersom det är sådant som gör att det finns ett politikerförakt. Vem ska medborgarna lita på? Politiker vill ju bara slänga skit och roffa åt sig makt…

Så är det givetvis inte. Vi som är engagerade är det pga att vi vill hjälpa, utveckla och driva saker framåt. Efter att ha varit med i ett litet inslag i Tvärsnytt så blir jag än mer varse det faktum jag just skrivit om då jag läser mina ”kära” politikervänners bloggar… Tack Kent och Staffan.

Kommentera

