Respekt…

Vad är respekt? Vem har rätt att bestämma när en person har gått över gränsen för vad som är respekt?

Jag fick för en vecka sedan veta att jag förlorat än nära vän på ett fruktansvärt sätt. Känslan var nästan obeskrivlig och mycket obehaglig.

Det värsta kom nog dock som en chockvåg efteråt då jag får förklarat för mig att vännen inte alls var min vän. Att detta bara var någon som var ensidigt och att jag borde lägga ner tanken.

Vad innebär då detta? Jo, det innebär att jag förlorat vännen TVÅ gånger. Inte bara rent fysiskt, utan även själsligt. Hade jag behövt veta det jag fick veta? Blev jag mindre ledsen av att få detta tvivel på en person som enbart gett mig trygghet innan?

Respekt… Vad är respekt? Tydligen så finns det människor som har bestämt hur respekten ska vara och vem som har rätt att kräva den. Jag har tydligen inte det i detta fall. Undrar när jag har det…

M U J S…

3 svar to “Respekt…”

  1. sirwanb Says:

    Det säga att man får leva ut sina rättigheter utan att trampa på andra,,,,,men då kanske trampar man på sig själv,,,,,,,,,dilemma!

  2. Lilltroll Says:

    Det här är verkligen intressant. Jag skulle jättegärna veta hur du definierar begreppet respekt…

  3. Anna Rosmark Says:

    Det är spännande med de som inte vill stå för vilka de är…
    Antar att Lilltrolls namn antingen börjar på M eller N och ring mig så ska jag absolut förklarar vad respekt är för er.

Kommentera

