Att våga!

Jag vågar för det mesta väldigt mycket. Anses nog vara en modig person som inte drar mig för mycket. På gott och ont…
Den egenskapen har tagit mig långt kan jag känna för det mesta men nu har jag kommit till ett skede där det känns som att modet sviker mig lite.

Relationer handlar det om och när jag tänker efter så inser jag att just när det handlar om relationer så kanske modet alltid sviktat. Jag har alltid haft någon form av relation med män men eftersom jag nu är ensam så har det uppenbarligen inte varit rätt. Jag undrar nu om min feghet när det handlar om relationer gjort att jag inte vågat satsa på det som verkat lite för svårt, lite för otroligt att jag ska klara av. Bättre att nöja sig med det säkra och det jag kunnat kontrollera.

Hmm…känns inte bra alls. Känns som att jag har lurat de jag haft relation med vilket nästan är oförlåtligt. Det enda jag kan göra dock är att inte göra om det. Att från och med nu utnyttja den styrka som jag byggt upp sedan skiljsmässan och faktiskt våga lika mycket i relationer som i allt annat.

Jag har tagit ett steg för några dagar sedan. Skulle jag skriva vilket så skulle säkert många skaka på huvudet och undra varför det skulle vara så märkvärdigt men för mig är det speciellt. Jag har valt att ändra riktning äntligen, släppa mina skyddsnät och slängt mig ut. Våga vinn…eller vad är det man säger? Hoppas det fungerar även när det gäller relationer…

Kommentera

